05 Ekim 2007

İftar Daveti - Ekim 2007

Ispanakli, Tavuklu, KaŞarli, Tost Ekmeklİ, BeŞamel Soslu BÖrek

Malzemeler:

-1/2 kg ıspanak
-2 orta boy kuru soğan
-1 su bardağı kaşar rendesi
-Yarım tavuk göğsü
-2 pakete yakın tost ekmeği

Beşamel sos:

-2 yemek kaşığı tereyağı
-2 yemek kaşığı un
-2-2.5 su bardağı süt

Yapılışı:

Soğanları yemeklik doğrayıp az yağda pembeleşene kadar pişirdim. Ispanağı ince ince doğrayım içine ekledim. Diriliklerini kaybedene kadar karıştırdım. Haşlanmış tavuk göğsünü ince ince ayırıp ıspanaklara ekledim. Yarım su bardağı kaşarıda ekleyip. Bir-iki dakika daha karıştırıp altını kapattım.Dikdörtgen borcamı margarinle yağlayıp. Kenarları kesilmiş tost ekmeklerini bir sıra dizdim. Karışımı döktüm. Tekrar tost ekmeklerini bir sıra dizdim. Üzerine beşamel sosu döküp, kalan kaşarları serptim. 180 derecede ısıtılmış fırında üzeri kızarana kadar pişirdim. Sıcak servis yaptım.Beşamel Sosun Yapılışı:Tereyağını eritip yakmadan unu ekledim. 2-3 kez çevirip azar azar sütü eklerken sürekli karıştırdım. Akışkan hale gelince ateşten alıp. 5 dk kadar çırptım.

Afiyet olsun

Ayrıca Tarhana Çorbası, Tavuk Tandır, Pilav, Havuç Salatası, Közlenmiş Kırmızı Biber, Patatesli ve Kıymalı Börek, Atom Salata, Hurma-Zeytin vardı menüde. Tatlı olarakta Yoğurt tatlısı ve Borwnie yaptım.

1 yorum:

cilek-marzipan dedi ki...

Bu nasil guzel bir sey boyle.... Of of, ilk misafirimde deneyecegim, harika...