08 Haziran 2007

Zarif bir bayana :)

Pastayi ahududulu yaptim. Ben pek sevmem ahududuyu o yuzden simdiye kadar hic onunla ilgili tarifleri arastirmamistim. Boyle bir istek gelince hemen arastirmaya koyuldum ve Bizim Pastane blogunun sahibi Zinnur'un tarifi çok hoşuma gitti. Pandispanyasi kremasi hersey cok güzel oldu. Kekten traşladığım bir parcaya kremayi sürdüm. Lezzet çok iyiydi. Ama ben yinede bol çikolatali pastalari tercih ederim :) Bu sefer yapım aşamalarını goruntulemeye çalıştım. Bazı unuttuğum noktalar oldu artık kusura bakmazsınız :) Akşam olmasından dolayı resimler biraz kotu. Üzgünüm :(


Tarif Zinnur'da ben bütün tarife sadık kaldım. Benim tepsimde 3 parca çıktı. Pastam 3 katlı oldu. Her kata krema sürdüm. Ahududuları dik olarak yerlestirdim.

En son pastayi beyaz ganajla kapladım ve dolaba kaldırdım.

Biraz beyaz şeker hamuruna kürdanla sarı boya ekledim. Boyayı yedirene kadar yoğurdum. Elime yapıştığını hissettiğim anlarda az nişasta kullandım.

Hamuru ince bir şekilde açtım.

Kürdanın ucuna gül için bir tomurcuk yaptım. Eğer hamur kürdana yapışmazsa kürdanın ucunu çok az ıslatabilirsiniz.

Kalıbımla 4 yuvarlak parça kestim. Yuvarlakları oval şeklinde açtım.

Kenarlarına çok bastırmadan bir ileri bir geri yaparak incelttim. Bu kısmı kameraya çekmek istedim. Çünkü anlatması çok zor :( Ama görüntü çok soluktu :( İnşallah anlaşılmıştır. Yapraklari tomurcuğun etrafına az su ile yapıştırdım. Bu kısmı çekemedim sevgili eşimde yardımcı olmadi sağolsun. Üzgünüm :(

Gülün alt yaprağı ve sapı için biraz beyaz hamura yeşil boya ekledim. İyice yoğurup ince bir şekilde hamuru açtım.

Başka bir çiçek kalıbıyla bir tane alt yaprak çıkardım.

Etli kısımlarini incelttim ve yaprak biraz büyüdü. Kürdana geçirdim ama bu sefer gül kürdandan çıktı :) Bende az su sürüp yaprağı güle yapıştırdım. Yapraklari biraz kaldırdım. Onun altınada minik bir yeşil top yapıstırdım. Az bir yeşil hamuru cok ince yuvarladim ve sap yaptım.

İşte gülümüz sapı çekmeyi unutmuşum :)

Pastayı kutu şekline getirmek için beyaz hamuru renklendirdim. Bu sefer fazla ince açmadım hamuru. Biraz kalın bıraktım. Cetvelle ölçüp dört tane parça kestim.

Pastanın kenarlarına yapıştırdım.
Beyaz hamuru çok ince açtım. Kıvırarak üst kısma koydum. Gülü ve inci bilekliği yapıp koydum. Onun üstüne yine bir parça beyaz hamuru çok ince açıp kıvırarak örttüm. Üstüne gümüş renkli şekerlerden serpiştirdim.
Kapak kısmı beni baya oyaladı ve zorladı. Sonradan aklıma geldi. Bu kısım için kendime bir kalıp hazırlamalıyım hem daha duzgun bir goruntu olusur hemde daha kolay olur. Pastadan daha büyük bir dikdörtgen kestim. Kenarlarını yukarı doğru kıvırdım. İçine kağıt havlu doldurdum ters çevirdim. O şekilde kurudu. Kutu ve kurdele kısmınıda çekmeyi unutmuşum :p
İnşallah pastanın sahibi pastayı beğenir :) Birazdan teslim edeceğim.

15 yorum:

Adsız dedi ki...

Neslihan pastan harika olmuş fikir müthiş eminim sahibi de mest olacak..:))Ellerine sağlık

Yaz dedi ki...

Canım harika olmuş ellerine sağlık marifetli arkadaşım benim. Bence sahibi de çok beğenecek. Böyle bir pastayı kim beğenmez ki :)

Nukhet dedi ki...

Neslihan Ellerine saglik. Ebru yaptiginda da cok begenmistim. Seninkinide cok begendim. Cok basrili bircalisma olmus. Sevgiler

Evcilik Lezzetler dedi ki...

Çok zarif pasta olmuş Neslihan :)) Ellerine sağlık Ben bebişlere de bayıldım :))

zinnur dedi ki...

Neslihan, ici ayri guzel, disi ayri guzel olmus. Ellerine saglik.

aylin dedi ki...

Neslihan,
eline sağlık, çok kibar bir pasta olmuş... Bence kutunun kapağı da gayet iyi duruyor... Sen de Wilton'un çiçek setinden edinmişsin bakıyorum. Çok güzel değil mi....

sevgiler,

Unknown dedi ki...

Neslihancım ellerine sağlık. Zarif bir pastaya yapılabilecek en güzel pasta şekli sanırım. Çok başarılı olmuş. Sevgiler.
Selda

Adsız dedi ki...

ness harikasınn... eminim 27 kasıma kadar daha da mükemmelleşirsin:)))

Esra (Acemi Şef- Dikiş Keyfi) dedi ki...

Neslihancığım harika olmuş ellerine sağlık, üstelik gül de o kadar güzel ki... Nasıl canlı duruyor... Yapılışlarını verdiğin için sağol canım.
Öptüm
Esra

iremmm dedi ki...

ya ne diyim ki yaa...agzim bes karis acik pastana bakiyorum suannnnnn :) hayatimda gordugum eeenn guzel pasta..suan tuylerim diken diken bakiyorum pastaya...HELAL OLSUN SANA,AYAKTA ALKİSLİYORUM SENİ CANİM...

funda dedi ki...

merhaba nescim
ne güzel geliştirdin kendini her pastan birbirinden yaratıcı ve güzel gözüküyor,diğer sitende hayırlı olsun gelsin siparişler:)

not:ilk blogunda tanışmıştık sizle ama hatırlarmısınız bilmem:)

gunlukcugum dedi ki...

coook hos bir pasta bende istiyoruuum

nes-kafe dedi ki...

Çok teşekkür ederim arkadaşlar. Yorumlarınız beni çok mutlu etti ve cesaretlendirdi yeni pastalar için :)

anonimcim valla bilemiyorum 27 Kasım a neler olur :)

aylin evet bendede o setten var. ilk aldığım malzemelerden biri. Gerçekten süper ama çiçek konusunda çoook çalışmam lazım :)

zinnur sayende içini güzel yapabildim :p

Adsız dedi ki...

yorumlara baktım da herkes nerdeyse 1 yıl önce keşfetmiş burayı! diğer pastalara kurabiyelere tatlılara daha doğrusu sitedeki tüm tariflere ağzım açık suyunu çeke çeke bakarken birden bu zarif pastayı görünce gerçek mi bu acaba diye tekrar dönüp baktım! tek kelimeyle süper olmuş!!!! ben daha yemeden bayıldım bir de yesem ne olur onu bilmiyorum işte!!!! ellerinize sağlık bu şekilde devam etmeniz dileklerimle ;))))

nes-kafe dedi ki...

beyza çok teşekkür ederim :)